RSS 

Written by Cecilia Caragea Category: Opiniile noastre
Published on 15 June 2013
Print

Poate exact invers decat s-ar fi asteptat multi, in epoca internetului, a retelelor sociale si a comertului electronic, factorii emotionali trec in prim planul motivatiei de a cumpara si de a da valoare unui brand.
Astazi, este greu sa fii propriul tau contemporan. Lumea se schimba atat de repede incat multi raman in urma si cred ca mai pot trai astazi ziua de ieri, iar altii, incercand sa anticipeze ce se va intampla  in continuare, ajung sa se proiecteze intr-o viitoare zi de maine. Ori succesul nu poate fi decat al celor care, intelegand corect trecerea de la ieri la maine, se plaseaza eficient in contextul zilei de astazi! Aceasta tensiune este cel mai clar vizibila in dinamica brandurilor si in analiza vanzarilor.
Trecerea de la valoarea stiintei de a produce la cea a abilitatilor de a vinde, iar apoi la tehnicile de publicizare, de creare a nevoii si dorintei de a cumpara, s-a produs relativ lent. Dar nu la fel stau lucrurile astazi… Intr-un univers guvernat de branduri, dinamica acestora denota o trecere tot mai rapida de la suprematia tehnologiei (a carei prezenta este presupusa, necesara, dar deja tocmai prin aceasta emotional irelevanta) la cea a contextului cultural. Shopping-ul devine mai mult ca oricand o experienta sociala, iar hotararea de a cumpara depaseste tot mai mult limitele analizei logice. Parafrazand o celebra replica de film, putem spune ca lucrurile se vand in masura in care au o poveste de spus.

 
Written by Cecilia Caragea Category: Opiniile noastre
Published on 15 May 2013
Print

Mult timp, atunci cand se vorbea despre branding se intelegea doar sau mai ales actiunea de naming, alegerea numelui, a siglei, a sloganelor si a tuturor celorlalte elemente ce contribuie la definirea imaginii unui brand. S-a considerat, de asemenea, ca periodic este nevoie ca toate acestea sa fie reinnoite, brandul intrand intr-un proces de rebranding.
Astazi, trebuie sa observam ca in afara acestor procese elementare, orice brand se gaseste, de fapt, intr-un continuu proces de reinventare, de rebranding, determinat in primul rand tocmai de aceasta necesara comunicare bidirectionala a brandului cu publicul sau, astfel ca trebuie sa devenim constienti ca principalii factori care guverneaza acest proces continuu de redefinire a unui brand il reprezinta branderii, adica publicul propriu al brandului respectiv.

 
Written by Cecilia Caragea Category: Opiniile noastre
Published on 15 April 2013
Print

A existat o perioada in care s-a considerat ca lucrul cel mai important este sa stii sa produci, apoi s-a considerat ca este mai important sa stii sa vinzi un produs sau un serviciu si, in fine, sa stii sa-l publicitezi, sa creezi prin reclame o dependenta a publicului de acel produs. Brandul depindea astfel de moda si de forta advertising-ului, consumatorul fiind captiv, cucerit de aceste campanii precum broscuta hipnotizata de privirea sarpelui. Comunicarea era una preponderent unidirectionala, dinspre brand inspre publicul sau. Consumatorii formau o masa amorfa, lipsita de personalitate, de care advertiser-ul dispunea dupa pofta inimii sale. A aparut apoi ca noutate mult vehiculatul brandstorming. Dar informatia obtinuta de la un focus grup este prea adesea nerelevanta sau chiar inselatoare, nenumaratele esecuri fiind amplu discutate si analizate din cele mai felurite perspective.
Din fericire, lucrurile s-au schimbat. Astazi, consumatorul se poate exprima si a inceput sa se exprime in mod direct si continuu, astfel ca astazi suveran este chiar el, consumatorul. Iar comunicarea este, poate sa fie si trebuie sa fie, in mod real, una bidirectionala. De modul in care brandul stie sa-si asculte propriul public depinde succesul lui, faptul ca el va mai si exista maine in piata sau nu.